Miesięczne archiwum: Październik 2017

Teatrzyk

W dniu 17.10.2017 nasz dom odwiedził teatrzyk kukiełkowy. Pacjenci jak i personel razem oglądali przedstawianie. Jest to bardzo specyficzny rodzaj sztuki, ponieważ zamiast aktorów występują w nim kukiełki. Nie jest to łatwe jednocześnie kierować lalką i wczuwać się w rolę. Wszyscy byli zachwyceni tak miło spędzonym popołudniem i nie mogą się doczekać kolejnych odwiedzin teatru.

kwasy omega – odporność

Kwasy omega-6

Kwasy tłuszczowe omega-6 są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Występują w produktach roślinnych takich jak orzechy, słonecznik oraz sezam. Niedobór kwasów omega-6 objawia się stanem zapalnym skóry, zmniejszeniem odporności oraz schorzeniami układu krążenia.

W okresie życia płodowego kwasy te odpowiedzialne są za prawidłowy rozwój układu nerwowego. Natomiast u osób dorosłych umożliwiają one  prawidłowy przepływ impulsów w układzie nerwowym.

Kwasy omega-6 w diecie

Niedobór nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-6 objawia się:

  • zwiększoną podatnością na infekcje bakteryjne i wirusowe,
  • zmniejszoną odpornością organizmu,
  • zmniejszoną syntezą prostaglandyn,
  • nieprawidłowym funkcjonowaniem naczyń krwionośnych ,
  • upośledzoną czynnością serca, wątroby, nerek, gruczołów dokrewnych,
  • niedoborem płytek krwi (trombocytów),
  • różnymi zmianami skórnymi.

Szczepienie na grypę za i przeciw

Jak powszechnie wiadomo Grypa jest chorobą na którą, należy się szczepić regularnie raz na rok. Dzieje się tak z powodu częstych mutacji tego wirusa.  Szczepionki dostarczają naszemu organizmowi niezbędnych informacji jak bronić się przed wirusami.

Tydzień temu wszyscy mieszkańcy naszego domu zostali zaszczepieni.

Młodsze osoby maja większą odporność na infekcje i mogą obyć się bez szczepienia. Osoby starsze powinny być regularnie uodparniane przeciwko grypie.

Witamina D jak uzupełniać niedobory

ZA CO ODPOWIEDZIALNA JEST WITAMINA D

Witamina D jest odpowiedzialna za prawidłowy rozwój i mineralizację kości, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Witamina D odgrywa szczególną rolę w naszym organizmie. W przeciwieństwie do większości innych witamin organizm potrafi ją produkować sam, jednak pod warunkiem, że na skórę oddziałuje dostateczna dawka światła słonecznego. Jej niedobór powoduje osłabienie układu kostnego, łamliwość kości oraz gorsze samopoczucie.

JAK MOŻNA DOSTARCZYĆ WITAMINĘ D DO ORGANIZMU

W dostarczaniu do naszego organizmu witaminy D niezbędne są promienie słoneczne które umożliwiają tworzenie się tej witaminy w warstwie skórnej. Poprzez spożywanie odpowiednich produktów można uzupełnić niedobory tej niezbędnej witaminy.

Witamina D – źródła pokarmowe

Witaminę D można znaleźć przede wszystkim w rybach morskich. Najlepiej podawać je gotowane, pieczone albo duszone, smażenie niszczy bowiem witaminę D. Niewielkie ilości tej witaminy zawierają również:

  • jajka,
  • pełne mleko i produkty mleczne,
  • oleje roślinne,
  • wątroba,
  • sery dojrzewające.